miércoles, 25 de marzo de 2020

NINTH GRADE ACTIVITY








INSTITUCION EDUCATIVA JORGE ELIECER GAITAN

NINTH GRADE ACTIVITIES
TEACHER: SANDRA ROCIO REYES


1.      EMPLEAR LA APLICACIÓN DE YOUTUBE PARA BUSCAR LA CANCION
MEMORIES “DE MAROON FIVE, REALIZAR LO SIGUIENTE:
-      Observar el video 3 veces sin subtítulos
-      Observar el video con subtítulos otras 5 veces
-      Realizar repetición de estrofas escuchando la canción (cantar)
-      Practicar repetidas veces el mismo procedimiento
-      Buscar la letra de la canción (copiarla en el informe) y ubicar en ella las siguientes categorías gramaticales: encerrar en un círculo rojo los sustantivos, subrayar con azul los adjetivos y encerrar en un cuadrado verde los verbos.
-      Señalar cual es la estrofa que más le gusta y por que
-      Anexar la traducción de la canción
-      Grabar en un audio sin pista las dos primeras estrofas y enviarlas al whats up numero 3504526173 (identificarse en ingles nombre y grado)

2.  Buscar en google la aplicación POPPLET, observar el tutorial de cómo elaborar un mapa mental. Elaborar un mapa mental en la aplicación sobre  el género musical preferido, cantante o banda. Tomar una captura de pantalla y enviar al correo. www.popplet.com


Nota: la actividad deberá ser enviada al correo ashllevanessa@gmail.com
Y el audio al número indicado arriba.



MEMORIES (Maroon five)

Here's to the ones that we got
Cheers to the wish you were here, but you're not
'Cause the drinks bring back all the memories
Of everything we've been through
Toast to the ones here today
Toast to the ones that we lost on the way
'Cause the drinks bring back all the memories
And the memories bring back, memories bring back you
There's a time that I remember, when I did not know no pain
When I believed in forever, and everything would stay the same
Now my heart feel like December when somebody say your name
'Cause I can't reach out to call you, but I know I will one day, yeah
Everybody hurts sometimes
Everybody hurts someday, ayy ayy
But everything gon' be alright
Go and raise a glass and say, ayy
Here's to the ones that we got
Cheers to the wish you were

OBSERVA EL TUTORIAL PARA LA ELABORACION DEL POPPLET LUEGA INGRESA A LA PAGINA INDICADA PARA QUE ELABORES EL TUYO. 



 ENJOY MUSIC IN ENGLISH IS FUN WAY TO LEARN ENGLISH ¡¡¡¡¡


                                                SECOND PERIOD 



* WATCH THE  VIDEO

* READ THE INFORMATION 





 ACTIVITY  1
 





ACTIVITY 2


ACTIVITY 3 



ACTIVITY 4



ACTIVITY 5


PRACTICE 


ACTIVITY 6
WATCH THE VIDEO


ACTIVITY 7
ACTIVITY 8
PRACTICE  FOR EVALUATION NEXT CLASS
1. WRITE 5 AFFIRMATIVE SENTENCENCES USING WILL
2. USE NEGATIVE FORMS WITH THESE SENTENCES
3. MAKE QUESTIONS WITH EACH ONE,
Ejercicios con will - Como Aprender Inglés Bien


THIRD PERIOD



BDA
PRODUCES MEDIUM LENGTH TEXTS MAKING REMMENDATIONS OR SUGGESTIONS RELATED TO SITUATIONS OF ACADEMIC, SOCIAL, OR PERSONAL INTEREST
STANDAR
I EDIT MY WRITING IN CLASS, TAKING INTO ACCOUNT SPELLING RULES, VOCABULARY ADAPTATION AND GRAMMATICAL STRUCTURES.
TOPIC: PRESENT PERFECT

TEACHER: SANDRA ROCIO REYES


PRESENT PERFECT



WATCH THE FOOLOWING VIDEO





ACTIVITIES

MAKE THE FOLLOWING ACTIVITIES IN ORDER TO PRACTICE, REMEMBER IS ONLY PER   WEEK.(CADA HOJA CORRESPONDE A UNA SEMANA)



ACTIVITY 1 


WRITE SENTENCES ACCORDING TO THE PICTURES

ACTIVITY 2

COMPLETE THE INFORMATION




ACTIVITY 3

COMPLETE THE SENTENCES USING THE VERBS IN BRACKETS

ACTIVITY 4

USE THE INFORMATION TO MAKE SENTENCES IN PRESENT PERFECT


ACTIVITY 5

WRITE THE PAST PARTICIPLE OF THE VERBS.
ACTIVITY 6

CHOOSE THE CORRECT OPTION. 
ACTIVITY 7

COMPLETE THE SENTENCES USING THE VERBS IN BRACKETS


ACTIVITY 8

READ THE TEXT AND ANSWER THE QUESTIONS
































ᐈ Music related stock illustrations, Royalty Free music pictures ...

No hay comentarios.:

Publicar un comentario